آتش سوزی عظیم در کالیفرنیا !+
به گزارش شبکه راشاتودی، به دنبال گرمای شدید هوا و آب و وزیدن باد گرم و خشک، آتش‌سوزی عظیمی منطقه وسیعی از جنوب «کالیفرنیا» را در برگرفته است و بیش از 2 هزار خانه در شرایطی در این منطقه تخلیه شده است که آتش‌نشان‌ها تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این آتش که حدود دهها هزار مترمربع را فراگرفته را مهار کنند.

آتش سوزی عظیم در کالیفرنیا
 
آتش سوزی عظیم در کالیفرنیا

آتش‌سوزی نیروگاه برق که در نزدیکی نیروگاه هیدروالکتریک «سانتا کلاریتا» در حومه «لس‌آنجلس» در روز پنجشنبه به وقوع پیوست در طی شب گذشته از نظر وسعت سه برابر شده است.

 

بر اساس این گزارش، در مجموع حدود 2 هزار و یکصد پرسنل آتش‌‌نشانی در تلاش هستند تا این آتش را مهار کنند و تانکرهای کپسول هوا و بالگردهایی در محل حادثه مستقر شده‌ است.

آتش سوزی عظیم در کالیفرنیا

آتش سوزی عظیم در کالیفرنیا

 

 

شعله‌های آتش بیش از 87 هزار مترمربع از جنگل‌های ملی «لس آنجلس» را در بر گرفته است که تنها 20 درصد از این آتش‌ تاکنون مهار شده است.

 

«ران آشدیل» سخنگوی سازمان جنگل‌های آمریکا اعلام کرد که وضعیت بد آب و هوا نقش مهمی در این آتش‌سوزی ایفا کرده است.

 

 

از خسارات ناشی از این آتش‌سوزی تخریب 6 خانه و 9 ساختمان دیگر بوده است و ساکنان دریاچه «هاگز» و «الیزابت» مجبور شده‌اند تا دارایی‌های خود را جمع کرده و اواخر روز شنبه هفته جاری از خانه‌هایشان فرار کنند.

 

راشاتودی گزارش کرد که دستکم سه نفر از آتش‌نشان‌ها در حالیکه تلاش می‌کردند شعله‌های قدرتمند آتش را مهار کنند، زخمی شدند.

آتش سوزی عظیم در کالیفرنیا

آتش سوزی عظیم در کالیفرنیا

 

 

دیگر اخبار نیز حاکی از آن است که در «نیومکزیکو» نیز دو آتش‌سوزی به دلیل شرایط بد آب و هوایی به وجود آمده است و ساکنان حدود 150 خانه مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند و در چنین اردوگاه تابستانی به سر می‌برند.

 

دود غلیظی مناطق اطراف از جمله «سانتا فه» و «لاس وگاس» در نیومکزیکو را در بر گرفته است و وزارت بهداشت از ساکنان این مناطق درخواست کرده است از فعالیت‌های طولانی‌مدت یا فیزیکی در خارج از خانه‌های خود دوری کنند.

 

تنها بخشی از آتش نیومکزیکو تاکنون مهار شده است اما هم‌اکنون از شدت بادهای شدید کم شده است و به آتش‌نشان ها اجازه می‌دهد تا از بالگردها و هواپیماهای حامل تانکر استفاده کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 17 خرداد 1392 | 23:35 | نویسنده : رضا و بروبچ |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.